NU är det vitt ute


japp, nu är det vitt ute på RIKTIGT! Det har snöat. Inte en massa, men liiiite.
Egentligen gillar jag inte snö, men när det är så här lite som bara ligger o gör den gråavardagen liiiite vitare så är det helt okej för min del.


Men det började igår kväll när jag o Milli skulle gå hem efter en filmkväll hos mamma o pappa.
Då snöade det.



Kortet snodde jag ifrån Milli! :-)

Det blev en filmkväll hemma hos mamma o pappa igår. Efter att jag, Milli o Jonas hade varit nere på Hemmakväll o valt filmer o skyfflat i godis i varsin påse, så återstod den STORA frågan. VART SKA VI KOLLA NÅNSTANS?
IINTE hemma hos mig för där kommer man inte in för alla kläder som ligger på golvet. INTE hemma hos Milli för där är det 500 ungar och vuxna som är högt o lågt. INTE hemma hos Jonas.
Så då återstod mitt gammla rum hemma hos Mamma o Pappa. Fast sedan erbjöd sig pappa att lämna sin plats i vardagsrummer så att vi kunde få titta där. Så snällt. Med hemmabiosystem o allt. Han är fruktansvärt stolt över detta.

Nu kommer jag till dagens lilla fråga. Varför fortsätter man att proppa i sig massa godis fastän man är äckligt proppmätt på det? Man lägger ifrån sig påsen, men ändå är man där några sekunder senare o prasslar. Känner någon igen sig??
Jobbigt juh. Tillslut är man juh så fullproppad med godis, dricka o annat äcklepäckel att man mår så illa att man inte riktigt kan koncentrera sig på filmen. Man tänker bara att man aldrig borde ha tagit de där sista karamellerna.
Är det tvångstankar? Eller är det nått jävla lagligt knark i godisarna som gör att man bara ska ha mer o mer o mer..?
Äsch. Ska sluta äta godis! Bojkott på det!

Nu ska jag sätta igång o städa min vrå och sedan blir det till att åka o handla. Kan juh inte leva på luft o godis.





Kommentarer
Postat av: Milli

Du äter ju panpizza oxå!;)

2008-12-30 @ 14:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0